Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky pro ostatní činnosti
Článek I – Úvodní ustanovení
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují právní vztahy mezi společností
Vodovody a kanalizace Havlíčkův Brod, a. s.
Žižkova 832, 580 01 Havlíčkův Brod
DIČ: CZ48173002
IČ: 481 73 002
bankovní spojení: FIO BANKA Havlíčkův Brod
číslo účtu:2700179311/2010
(dále jen „Dodavatel“) a
jeho obchodními partnery (dále jen „Objednatel“) při realizaci činností nesouvisejících přímo s dodávkou vody a odváděním odpadních vod, zejména:
− stavební a montážní práce,
− servisní a projektové činnosti,
− prodej materiálu, zařízení a technologií,
− likvidace odpadů včetně nebezpečných
− silniční doprava
− laboratorní služby (rozbory vody)
- VOP jsou nedílnou součástí každé smlouvy nebo potvrzené objednávky uzavírané mezi Dodavatelem a Objednatelem. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
Článek II – Uzavírání smlouvy
- Smlouva je uzavřena:
a) písemnou smlouvou, pokud předpokládaná hodnota plnění přesahuje částku 20 000 Kč bez DPH,
b) potvrzením e-mailové či telefonické objednávky, pokud hodnota plnění nepřesáhne limit uvedený v písm. a).
- Cenové nabídky Dodavatele jsou nezávazné, pokud není výslovně uvedeno jinak.
- Objednatel je povinen poskytnout Dodavateli veškerou součinnost potřebnou k řádnému plnění smlouvy či objednávky.
- Ujednání tohoto článku se přiměřeně použijí i pro odstoupení od smlouvy či objednávky, reklamace a další právní jednání mezi stranami.
Článek III – Cena a platební podmínky
- Ceny za činnosti a dodávky se řídí platným ceníkem Dodavatele, který je zveřejněn na internetových stránkách https://www.vakhb.cz/index.php/ceny. Pokud je sjednána individuální cena, má přednost před ceníkem.
- Cena je splatná na základě vystaveného daňového dokladu (faktury) ve lhůtě 14 dnů od data vystavení, není-li dohodnuto jinak.
- V případě prodlení Objednatele s úhradou ceny je Dodavatel oprávněn účtovat úrok z prodlení v zákonné výši dle § 1970 občanského zákoníku, případně smluvní pokutu, pokud byla sjednána.
- Neuhrazení faktury ani do 30 dnů po splatnosti zakládá právo Dodavatele pozastavit další plnění a zahájit vymáhání pohledávky včetně uplatnění náhrady nákladů spojených s jejím vymáháním.
Článek IV – Dodání zboží a provedení služeb
- Termín plnění je sjednán ve smlouvě nebo potvrzené objednávce dle čl. II.
- Riziko škody na zboží přechází na Objednatele okamžikem jeho převzetí.
- Objednatel je povinen provedené práce či dodávku při převzetí zkontrolovat a případné vady bez zbytečného odkladu oznámit.
Článek V – Odpovědnost a záruka
- Dodavatel odpovídá za vady v rozsahu stanoveném občanským zákoníkem a případnou smlouvou nebo objednávkou dle čl. II.
- Na stavební práce a montáže poskytuje Dodavatel záruku v délce 24 měsíců, pokud není sjednáno jinak.
- Záruka se nevztahuje na vady vzniklé neodborným zásahem Objednatele či třetích osob.
Článek VI – Sankce a vymáhání pohledávek
- V případě prodlení Objednatele s úhradou ceny je Dodavatel oprávněn:
a) účtovat úrok z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.,
b) požadovat náhradu nákladů spojených s vymáháním pohledávky,
c) postoupit pohledávku třetí osobě.
- Smluvní pokuta nebo penále sjednané ve smlouvě nebo objednávce nejsou dotčeny právem Dodavatele na náhradu škody.
Článek VII – Odstoupení od smlouvy
- Dodavatel je oprávněn odstoupit od smlouvy nebo objednávky dle čl. II, pokud:
− Objednatel je v prodlení s úhradou ceny delším než 30 dnů,
− Objednatel neposkytne potřebnou součinnost pro řádné splnění díla.
- Odstoupení musí být učiněno písemně a doručeno druhé straně. Účinky odstoupení nastávají dnem doručení.
Článek VIII – Závěrečná ustanovení
- Práva a povinnosti neupravené těmito VOP se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a příslušnými právními předpisy ČR.
- Případné spory vzniklé ze smluvních vztahů budou řešeny smírně, není-li to možné, pak u věcně a místně příslušného soudu podle sídla Dodavatele.
- Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1.10.2025 a nahrazují všechny předchozí verze.